Arno Kramer stopt als curator Drawing Centre Diepenheim

DF_6535Arno Kramer draagt vanaf 26 februari het curatorschap Hedendaagse Tekeningen over aan Nanette Kraaikamp die sinds januari 2016 mede-curator Drawing Centre Diepenheim is. Arno Kramer vindt het tijd om plaats te maken voor een nieuwe generatie curatoren, die met andere ogen naar de ontwikkelingen in het hedendaagse tekenen kijkt.

Sinds 2008 is beeldend kunstenaar Arno Kramer werkzaam bij Kunstvereniging Diepenheim als curator Hedendaagse Tekeningen. Drawing Centre Diepenheim heeft steeds geprobeerd de ontwikkelingen in het hedendaagse tekenen te tonen. Soms met thematische tentoonstellingen, soms met duo tentoonstellingen en ook met omvangrijke solotentoonstellingen. Hij draagt het curatorschap over aan Nanette Kraaikamp, die sinds januari 2016 mede-curator is van het Drawing Centre Diepenheim. Samen ontwikkelden zij een nieuwe visie en gaven invulling aan het beleidsplan voor 2016 en 2017, wat in 2016 onder andere leidde tot de landelijke manifestatie DRAWING FRONT waarin 21 kunstenaarsinitiatieven in Nederland hedendaagse tekeningen presenteerden.

Arno Kramer deed in 2006 als lid van de toenmalige tentoonstellingscommissie van de Kunstvereniging het voorstel aan het bestuur om onder de naam Drawing Centre Diepenheim hedendaagse tekeningen in Diepenheim te tonen. Een aantal tekeningententoonstellingen vonden plaats in de Kunstvereniging. Direct werd hoog ingezet met de blik op kwaliteit en experiment. Vanaf het begin werden er niet alleen Nederlandse kunstenaars getoond, maar waren er solotentoonstellingen van kunstenaars uit Duitsland, Canada, België en Frankrijk. In 2011 is een oud schoolgebouw omgebouwd tot de vaste locatie van Drawing Centre Diepenheim waar sindsdien vier keer per jaar een tentoonstelling plaatsvindt.

Kunstvereniging Diepenheim is Arno Kramer veel dank verschuldigd voor zijn jarenlange gepassioneerde inzet voor Diepenheim en het hedendaagse tekenen.

Op zondag 26 februari sluit Arno Kramer zijn werkzaamheden officieel af na het kunstenaarsgesprek met de huidige exposanten Robbie Cornelissen en Bets Hölscher in het Drawing Centre.