Open atelier: Artist in Residence Kim Habers

Bezoekers aan Diepenheim, de Kunstvereniging Diepenheim en Drawing Centre Diepenheim Kim Habers atelier in Werkplaats Diepenheim, de hagen 3, bezoeken in de weekenden:

27 november: van 14:00-17:00 uur (tijdens het kunstenaarsgesprek met Lenneke van der Goot en Sebastiaan Schlicher  gesloten (van 15:00 tot 16:00 uur)
3 en 4 dec:
van 12:00 tot 16:00 uur
10 en 11 dec: van 12:00 tot 16:00 uur
17 dec: van 12:00 tot 17:00 uur
18 dec: van 12:00 tot 16:00 uur

kimhabers_web

Kunstenaar Kim Habers verblijft vanaf 30 september t/m 18 december 2016 bij Kunstvereniging Diepenheim in het kader van het artist in residence programma van het Mondriaan Fonds.

Tijdens het verblijf werkt ze aan een spectaculaire ruimtevullende installatie in één van de ateliers van Werkplaats Diepenheim. Zij zal tijdens de opbouw experimenteren met het documenteren van het maakproces. Dit zal ook gepresenteerd worden op 17 december, bij de opening van de wintertentoonstellingen.

Haar focus voor deze werkperiode zal deze keer niet enkel liggen op het eindstadium van een installatie maar ook op alle, voor haar wezenlijk belangrijke, maar tot nu toe zorgvuldig verborgen gehouden stappen die daar tussenin liggen. Hiermee nodigt ze de toeschouwers voor het eerst in tien jaar tijd deel te worden van haar proces.

Voor Kim Habers, die haar carrière als beeldend kunstenaar vlak na haar afstuderen in 2007 begon in Diepenheim naar aanleiding van haar nominatie voor de AanZet!-prijs, is deze residentie een belangrijke reflectie op een periode van tien jaar installaties maken van haar tekeningen.

Foto’s: Harry Cock
‘Untitled’ 2016, Museum de Buitenplaats, Eelde