DRAWING FRONT WEEKEND

DRAWING FRONT WEEKEND terugblik

DF-logo_1000x677Op 16 en 17 april werd er een symposium over hedendaags tekenen georganiseerd in Herberg de Pol door Kunstvereniging Diepenheim. Vijf inspirerende lezingen per dag, gegeven door tekenaars van naam werden gevolgd door een middagprogramma op beide dagen waarin bezoekers hun eigen werk konden tonen aan een deskundige in een Drawing Date – een gesprek van een kwartier. Ook werden in het Ottenhuis inloopateliers georganiseerd, waar bezoekers zelf aan de slag konden.

Samen met een bezoek aan de tentoonstelling DRAWING FRONT  in het Drawing Centre en de Kunstvereniging was het een goed gevuld programma, de bezoekers kwamen van heinde en verre naar Diepenheim.

Dit symposium is onderdeel van een landelijke manifestatie waarin hedendaags tekenen op de kaart wordt gezet. Initiatiefnemers zijn Arno Kramer en Nanette Kraaikamp, de curatoren van het Drawing Centre (zij bepalen welke kunstenaars er komen exposeren). Het initiatief van Arno en Nanette werd landelijk heel goed ontvangen. Meer dan 20 kunstenaarsinitiatieven sloten zich aan bij DRAWING FRONT met hun eigen tentoonstellingen over tekenen. Van Groningen tot Maastricht en van Dordrecht tot aan Hoorn, ze deden allemaal mee met Diepenheim. Kijk voor meer informatie over dit landelijke project en de lopende tentoonstellingen op www.drawingfront.nl

Fotografie: Agnes Booijink

Dag 1