I who make mistakes on the eternal typewriter

Drawing Centre Diepenheim presenteert ‘I who make mistakes on the eternal typewriter’ een solo- en groepstentoonstelling van Marcel van Eeden. Nieuw werk van de kunstenaar wordt gepresenteerd te midden van een door hem samengestelde tentoonstelling.

Tekeningen van internationaal vermaarde kunstenaars en jong talent hangen daarin zij aan zij. Uitgangspunt voor Van Eeden’s selectie is de verwantschap die hij voelt met bepaalde tekenaars, die net als hij een zekere narrativiteit in hun werk leggen. ‘I who make mistakes on the eternal typewriter’, een citaat uit een gedicht van beat poet Allen Ginsberg, geeft de ruimte aan uiteenlopende visuele verhalen.

Het resultaat is een eclectische verzameling werken en grote diversiteit aan stijlen: van handgeschreven overpeinzingen tot wandvullende beeldverhalen, van een enkele monumentale zwart-witte inkttekening tot een kleurrijk en uitgebreid stripverhaal.

Curatoren: Marcel van Eeden en Nanette Kraaikamp

Te zien t/m 26 november 2017

Deelnemende kunstenaars:

Marcel van Eeden –– Joris Bas Backer –– Cedric ter Bals –– Marc Bauer –– Karl Haendel –– Marc Nagtzaam –– Maartje Schalkx –– Asbjørn Skou

Nu te zien in Kunstvereniging

Lisa Reitmeier