The Wake, The Watch, The Walk

Te zien vanaf 16 december, u bent van harte welkom op de opening ->

Drawing Centre Diepenheim presenteert met trots de solotentoonstelling The Wake, The Watch, The Walk van Nik Christensen. Het werk van Christensen toont enigmatische, zwart-witte werelden waarin de natuur en de menselijke aanwezigheid daarin, een terugkerend thema is. Op het grote formaat papier neemt deze natuur veelal sublieme vormen aan, als overweldigende, ondoordringbare jungle of de duistere dieptes van spelonken. Door zijn virtuoze techniek weet Christensen met sumi-inkt deze visueel complexe tekeningen te construeren, waar hij realiteit en fictie, abstractie en figuratie op een uitgebalanceerde en tegelijkertijd zinderende manier samenbrengt. Het ritme van de grove kwaststreken, de eindeloze variaties aan grijstinten en de meerduidige beeldtaal transformeren daarin tot haast caleidoscopische taferelen waarin het als toeschouwer buitengewoon dwalen is.

Speciaal voor de tentoonstelling The Wake, The Watch, The Walk maakte Christensen nieuwe tekeningen, die tezamen met ander recent werk  worden getoond. Monumentale monochrome werken vullen beide zalen en laten zo een overzicht van de huidige ontwikkelingen in Christensen’s artistieke praktijk zien.

van 16 dec 2017 t/m 25 feb 2018

Curator: Nanette Kraaikamp
afb. Nik Christensen – Electing The Scenic Route 2017 – 243X150cm – Sumi ink on paper

Deelnemende kunstenaars:

Nik Christensen