Terugblik kunstenaarsgesprek en afscheid Arno Kramer

Op zondag 26 februari 2017 werd er een kunstenaarsgesprek georganiseerd met Robbie Cornelissen en Bets Hölscher onder begeleiding van Arno Kramer, zijn laatste officiële activiteit als curator van Drawing Centre Diepenheim. Het gesprek was echter vrij kort, want vele kunstenaars en genodigden in de zaal waren op de hoogte van de afscheidsverrassing die de Kunstvereniging voor Arno Kramer had georganiseerd. Het gesprek ging dan ook al snel over Kramer waarin vragen aan hem werden gesteld in plaats van andersom.Na het kunstenaarsgesprek werd Arno Kramer meegenomen, samen met vele vrienden, collega’s, kunstenaars en andere belangstellenden naar het Ottenhuis waar hij de deuren mocht openen van een unieke tentoonstelling.

In de aanloop naar het kunstenaarsgesprek werden de kunstenaars waar Arno al die jaren in Diepenheim mee heeft gewerkt aangeschreven om een tekening voor hem te maken. Met meer dan 70 ingezonden kunstwerken is er de ‘kortst-durende tentoonstelling ooit in de historie van Kunstvereniging Diepenheim ingericht als afscheid en dank voor al zijn jaren inzet bij de Kunstvereniging. Arno Kramer kreeg uiteindelijk alle kunstwerken mee in een speciaal gemaakte ‘artbox’.