Arno Kramer benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau.

Op 26 april, de laatste werkdag voor de verjaardag van de koning vond de jaarlijkse lintjesregen plaats. Arno Kramer ontving een koninklijke onderscheiding, hij is benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Deze onderscheiding heeft hij ontvangen voor bijzondere verdiensten voor de samenleving met een landelijke of zelfs internationale uitstraling of betekenis.
Kramer, geroemd voor zijn niet aflatende inzet voor de Nederlandse tekenkunst, wordt ook wel ‘Mister Drawing’ genoemd. Hij is internationaal bekend als kunstenaar en auteur, hij publiceert over beeldende kunst en schrijft poëzie in diverse kranten en tijdschriften. Bovendien is hij de auteur van het boek All About Drawing, een standaardwerk binnen de tekenkunst.

Arno Kramer was initiator van Drawing Centre Diepenheim, en van 2008-2016 curator hedendaagse tekeningen. Vanaf de oprichting van het Drawing Centre werd hoog ingezet met de blik op kwaliteit en experiment en door het uitnodigen van internationale kunstenaars. Een aantal tekeningententoonstellingen vond plaats in de Kunstvereniging. In 2011 werd een oud schoolgebouw omgebouwd tot het huidige Drawing Centre Diepenheim.

Wij zijn Arno Kramer veel dank verschuldigd voor zijn jarenlange gepassioneerde inzet voor Drawing Centre/ Kunstvereniging Diepenheim en feliciteren hem dan ook hartelijk met deze zeer terechte onderscheiding.