Artist in Residence Sjoerd Westbroek

Kunstenaar Sjoerd Westbroek (NL, 1979) verbleef in het kader van het Artist in Residence-programma van het Mondriaan Fonds van 1 oktober tot en met 30 november 2018 in Diepenheim.

Sjoerd Westbroek is beeldend kunstenaar met een praktijk die tekenen, tentoonstellen, lesgeven, studeren en samenwerken omvat. Hij volgde de opleiding Docenten Beeldende kunst en vormgeving (BA) aan ArtEZ Arnhem, Wijsbegeerte (BA) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Master Fine Arts aan het Piet Zwart Instituut in Rotterdam. In 2013/2014 ontving hij een werkbeurs voor een post-academische residency aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht.

Westbroek werkt regelmatig samen met andere kunstenaars, bijvoorbeeld als lid van kunstenaarsinitiatief ADA, Area for Debate and Art van 2008 tot 2014, met Edward Clydesdale Thomson en Frans-Willem Korsten, en als bestuurslid van Hotel MariaKapel in Hoorn. Westbroek woont en werkt in Rotterdam waar hij lesgeeft aan de opleiding Docent Beeldende kunst en vormgeving van de Willem de Kooning Academie en de Master Education in Arts van het Piet Zwart Instituut.