Boekpresentatie Between Grace and Fury

Kunstvereniging Diepenheim presenteert zondagmiddag 16 december de publicatie ‘Between Grace and Fury’ ter gelegenheid van de gelijknamige tentoonstelling van kunstenaar Matea Bakula, nu te zien in de Kunstvereniging.

Bakula heeft een bijzondere interesse in materiaal dat vooral ingezet wordt vanwege zijn functionele kwaliteiten, zoals verpakkingen, isolatieschuim, beton of was. Net als een alchemist onderwerpt zij deze aan experimenten en forceert ze ongebruikelijke combinaties en verwerkt ze deze door gebruik van traditionele beeldhouwprocessen. Het spanningsveld tussen de verstilling van de vorm en de beweging van het materiaal is een terugkerend motief in de uiteenlopende sculpturen en installaties in ‘Between Grace and Fury’.

Het cahier dat 16 december gepresenteerd wordt, bundelt een essay en bijzondere opnamen van Bakulas sculpturen. Tijdens de presentatie gaat Alexandra Landré, curator van de Kunstvereniging en schrijver van het essay, in gesprek met de kunstenaar over haar inspiratiebronnen. Ze bieden een bijzondere kijk in de praktijk van Matea Bakula.

De presentatie vindt plaats op zondag 16 december van 15.00 tot 16.00 uur, inloop vanaf 14.30 uur. Entree kost € 4,50, inclusief een kopje koffie. Je bent van harte welkom in de Kunstvereniging aan de Grotestraat 17 te Diepenheim.