Curator tipt: AKI Finals Expo 2019

Alexandra Landré en Nanette Kraaikamp, de curatoren van de Kunstvereniging en het Drawing Centre, houden je op de hoogte van inspirerende tentoonstellingen, (inter)nationale evenementen, aanstormende talenten en andere interessante of spraakmakende nieuwsfeiten uit de kunstwereld.

Tip: AKI Finals Expo 2019.

Op vrijdagavond 28 juni vindt van 16.00 tot 21.00 uur de opening plaats. Waarna de expositie in Enschede nog tot en met woensdag 3 juli dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur te zien is.

Kunstvereniging Diepenheim heeft oog voor aanstormend talent en zoekt graag de regionale verbinding. Enkele voorbeelden van alumni van de AKI die de afgelopen jaren in de Kunstvereniging of het Drawing Centre te zien waren zijn: Hannah Joka in (Dis)connection (2019), Guiseppe Licari in Hiding in plain sight (2018), Nina Boas in The fox and the grapes (2018), Roland Spitzer in How to do things with sculpturen (2016), Hilde Onis in Wishful Thinking (2016) en Karin Rianne Westendorp in Flow into Form (2018).

We zijn er trots op om een springplank voor hen te zijn en blijven ze volgen. Ondertussen kijken we ook uit naar de nieuwe lichting.

De deelnemers van AKI Finals 2019: Erik Aardema, Mohamed Almubarak, Jelle van Assem, Bregje van Boxtel, Levon Buitenhuis, Ivana Butković, Bart van Deelen, Inez Dekker, Marleen Dekker, Emma van Dieten, Jolijn van Dijk, Anne Eugelink, Theresa Forthaus, Matthijs Geurds, Mijke Goth, Rosanne de Groot, Kim Hinnen-Wessel-Ellerman, Mariska Hoek, Lisa van der Kemp, Daniela Klooster, Jacco Knobben, Marie-Louise Kosterman, Noortje Lorist, Florès van der Marel, Emmy Muijtstege, Nelson Nijholt, Wouter Olthof, Bente ten Pas, Britt ten Pas, Erik Peters, Reinier Postma, Reinout Scheepers, Sara Scholten, Eva Schouten, Nadine El Shoura, Cai Socias, Piet Rafael Theeuwes, Valérie Theuns, Dusty Thüss, Tom van Veen, Leanne van der Wel Gilian Willemsen, Kirsten van der Zee.

Het werk van alle afstudeerders hangt van 24 juni tot en met 7 juli in grote verlichte reclameborden door heel Enschede.

Afb. Tom van Veen, AKI (Facebook).