Curator tipt: Wineke Gartz in Kröller-Müller

Alexandra Landré en Nanette Kraaikamp, de artistiek leiders van de Kunstvereniging en het Drawing Centre, houden je op de hoogte van inspirerende tentoonstellingen, (inter)nationale evenementen, aanstormende talenten en andere interessante of spraakmakende nieuwsfeiten uit de kunstwereld.

Tip: Kröller-Müller Museum: Le rêve, la route, le mur

Wineke Gartz・Rock Garden・DNB’18・Fotograaf: Ernst van Deursen

Wineke Gartz opent zaterdagmiddag 19 oktober haar tentoonstelling “Le rêve, la route, le mur” in het Kröller-Müller Museum. Met site-specifieke installaties heeft ze de voormalige entree van het museum getransformeerd tot een ‘levend schilderij’, met als uitgangspunt het gebouw: de ontstaansgeschiedenis, de ordening van de ruimtes, de manier waarop mensen zich door die ruimtes bewegen en het binnenvallende licht dat steeds verandert. Haar werk bestaat uit een zorgvuldig gecomponeerde beeldenstroom; foto’s, video’s, tekeningen en schetsen die ze in de loop van haar carrière heeft gemaakt.

Wineke Gartz was in 2016-2017 één van de deelnemers van de groepstentoonstelling Modus Operandi in Kunstvereniging Diepenheim.

We zijn er trots op een springplank te zijn voor jonge, beloftevolle kunstenaars én het werk van meer ervaren kunstenaars te tonen. ‘Onze’ kunstenaars blijven we met veel plezier volgen.