Curator tipt

De curatoren van de Kunstvereniging: Alexandra Landré, en het Drawing Centre: Nanette Kraaikamp, houden je op de hoogte van inspirerende tentoonstellingen, (inter)nationale evenementen, aanstormende talenten en andere interessante of spraakmakende nieuwsfeiten uit de kunstwereld.

Tip: Laatste kans voor The Line Up in Centraal Museum Utrecht. De tentoonstelling over tekenen van 1950 tot nu, is alleen dit weekend nog te zien. Een must voor allen geïnteresseerd in tekenen.

Tip: Het Kröller-Müller Museum opent een nieuwe tentoonstellingsreeks: ‘Vestibulum’. Beeldend kunstenaar en schrijver Maria Barnas bijt de spits af; haar poëtische sculpturen zijn vanaf 17 november te zien. Als je er snel bij bent, neem dan ook nog een kijkje bij de expositie met de krachtige werken van beeldhouwer Sjoerd Buisman, waarin zijn bijzondere relatie met de natuur centraal staat. De expositie van Sjoerd Buisman is nog tot en met 18 november te bewonderen.

Tip: Nieuw werk van Lisa Rietmeier is te zien bij Rianne Groen Gallery in Rotterdam. De duo- tentoonstelling met Wouter Venema is tot 22 december te bezichtigen bij een van de jongste galeries van Nederland.

Tip: Op donderdag 22 november begint het Amsterdam Art Weekend. Gedurende vier dagen kan je aanstormend talent ontdekken bij de Open Ateliers van Rijksakademie of tijdens één van de 100 andere evenementen. Neem ook een kijkje bij het spannende werk van Sarah Pichlkostner bij P/////akt of bij Ruta Butkute (Kunstvereniging alumni) bij C&H Gallery.