Doe mee: Cursus Kunstervaring

In 2020 organiseerde Kunstvereniging Diepenheim in samenwerking met kunsthistoricus Erik Lips de cursus Kunstervaring. Een cursus waarbij op een laagdrempelige wijze kennis wordt gemaakt met het brede begrip “kunst”. Vanwege het succes van vorig jaar organiseren we de cursus dit najaar nog een keer!

In de cursus staan vijf thema’s centraal die breed en associatief van karakter zijn waardoor ze de kans bieden om diverse vormen van kunst te behandelen. Van beeldhouwkunst tot fotografie en van architectuur tot games. Tussen de thema’s en de rijke historie van de Kunstvereniging worden verbanden gelegd waardoor die geschiedenis in een bredere context wordt geplaatst.

Het delen van ervaringen rondom kunst staat centraal, waarbij Erik de thema’s toelicht en de gesprekken inleidt en stuurt. Er is plek voor maximaal 14 (!) deelnemers, intiem genoeg om op een prettige en constructieve manier met elkaar van gedachten te wisselen.

Voor meer informatie en aanmelden kunt u contact opnemen met Gerry Voskamp via info@kunstvereniging.nl. Aanmelden kan tot 5 september a.s.

Thema’s:
1. Architectuur als ruimtekunst
2. Abstracte kunst
3. Ruimtelijke figuratieve kunst
4. Het menselijk lichaam
5. ‘Oorlogskunst’

Kosten: € 25,00 voor leden en vrijwilligers en € 50,00 voor niet-leden.
Data: maandag 13/9, 4/10,18/10, 8/11 en 22/11.
Tijdstip: 19.15 uur inloop, cursus van 19.30 – 21.30 uur.
Locatie: Grotestraat 17 of Kuimgaarden 1 in Diepenheim, wordt later bekendgemaakt.