Sensing Traces

Drawing Centre Diepenheim presents:

Alexandra Roozen – Sensing Traces

Translation coming soon

Met trots presenteert Drawing Centre Diepenheim de solotentoonstelling Sensing Traces van beeldend kunstenaar Alexandra Roozen. De artistieke praktijk van Roozen is toegespitst op het tekenen in de meest elementaire zin, waarvoor zij enkel de basismaterialen grafietpotlood en papier als startpunt gebruikt. Zij experimenteert in haar tekeningen met abstractie, door patronen en structuren systematisch te rangschikken middels allerlei schakeringen in grijstonen. Daarbij spelen de relaties tussen het lichaam en het materiaal, tussen inzet van regels en het optreden van onregelmatigheden, een wezenlijke rol.

Sensing Tracesbrengt niet eerder getoonde tekeningen samen. Zo zijn enkele van Roozens ‘archiefwerken’ te zien, tekeningen die zij maakte bij wijze van beeldonderzoek. Deze geven een bijzonder inzicht in Roozens specifieke methodische en analytische werkprocessen. Daarnaast is de gloednieuwe serie Seen by Handte zien: een doorlopend experiment dat een nieuwe ontwikkeling in het werk van Alexandra Roozen markeert, waarin onder meer de relatie tussen tekenen en geluid wordt afgetast.

Artists:

Alexandra Roozen