Buiten Westen #2

VERLENGD tot en met zondag 23 augustus!

Buiten Westen #2

Kunstvereniging Diepenheim opent haar dertigste jaar met een tentoonstelling van acht jonge, veelbelovende kunstenaars, studerend / afgestudeerd aan academies in het oosten van Nederland. Buiten Westen #2 is de tweede editie van de jaarlijks terugkerende tentoonstelling die verzorgd wordt door gastcurator Hélène Webers.

Buiten Westen wijkt af van de reguliere route. De titel is ontleend aan de scheepvaart. Wanneer er slecht weer op komst was, kozen zeevaarders vroeger voor een koers die afweek van de reguliere westelijke route: ze raakten ‘buiten westen’. De tentoonstelling beoogt de kwaliteit en de zichtbaarheid van jong talent uit de regio Oost-Nederland te vergroten en toegankelijk te maken voor een breed publiek. De deelnemende kunstenaars zijn afkomstig van de kunstacademies ArtEZ hogeschool voor de kunsten in Arnhem en Enschede, en Academie Minerva en het Frank Mohr Instituut in Groningen.

Lees HIER meer over de kunstenaars.

Gastcurator: Hélène Webers

Afb. Swaeny Nina Kersaan ∙ Lenticulair (2019) ∙ digital image

Download HIER de publicatie van Buiten Westen #2

Deelnemende kunstenaars:

Rakshita Bhargava, Henry Byrne, Kamilė Česnavičiūtė, Swaeny Nina Kersaan, Tessa Langeveld, Hedwich Rooks, Tom van Veen, Jochem van den Wijngaard.