Clouded Matter

Artistiek leider: Nanette Kraaikamp

Clouded Matter

Te bezichtigen tot en met zondag 1 september 2019.

Met trots presenteert Drawing Centre Diepenheim de solotentoonstelling Clouded Matter van Marisa Rappard. In haar tekeningen verkent Rappard op intuïtieve wijze hoe het is om mens te zijn in  een wereld van razendsnel veranderende technologie. Al tekenend onderzoekt zij de invloed van digitale verschijnselen op ons dagelijks leven, zoals gefilterde newsfeeds, big data en fake news. De manier waarop Rappard in haar uiteenlopende tekeningen weet te laveren tussen abstractie en figuratie, zinderende arceringen, verwarrende perspectieven en gelaagde kleurvlakken maakt haar beeldtaal evenzo complex.

Voelbaar in Rappards werk isdat‘het digitale’ meerdere gezichten heeft. Hoe het aan de ene kant verlossend kan overkomen, als een bijna transcendente, magische ervaring of wenselijk toekomstbeeld, terwijl het aan de andere kant de waarheid diffuser lijkt te maken en onze wereld steeds benauwder. Clouded Matter nodigt uit om door de site-specific installaties, recente kleine tekeningen en wandvullende inktwerken van Rappard te dwalen, en haar visuele onderzoek naar deze maatschappelijke onderstromen te ontdekken en ervaren.

Marisa Rappard wordt vertegenwoordigd door galerie Cokkie Snoei.

Lees de volledige ZAALTEKST van Clouded Matter.

Foto’s rechts: Rik Klein Gotink
Mail voor meer foto’s of hogere resolutie naar e.dewitte@kunstvereniging.nl.

Clouded Matter wordt mede mogelijk gemaakt door:

Deelnemende kunstenaars:

Marisa Rappard