Clouded Matter

Curator: Nanette Kraaikamp

Met trots presenteert Drawing Centre Diepenheim de solotentoonstelling Clouded Matter van Marisa Rappard. In haar tekeningen verkent Rappard op intuïtieve wijze hoe het is om mens te zijn in  een wereld van razendsnel veranderende technologie. Al tekenend onderzoekt zij de invloed van digitale verschijnselen op ons dagelijks leven, zoals gefilterde newsfeeds, big dataen fake news. De manier waarop Rappard in haar uiteenlopende tekeningen weet te laveren tussen abstractie en figuratie, zinderende arceringen, verwarrende perspectieven en gelaagde kleurvlakken maakt haar beeldtaal evenzo complex.

Voelbaar in Rappards werk isdat‘het digitale’ meerdere gezichten heeft. Hoe het aan de ene kant verlossend kan overkomen, als een bijna transcendente, magische ervaring of wenselijk toekomstbeeld, terwijl het aan de andere kant de waarheid diffuser lijkt te maken en onze wereld steeds benauwder. Clouded Matternodigt uit om door de site-specific installaties, recente kleine tekeningenen wandvullende inktwerkenvan Rappard te dwalen, en haar visuele onderzoek naar deze maatschappelijke onderstromen te ontdekken en ervaren.

Te bezichtigen van zaterdag 25 mei tot en met zondag 1 september 2019.

Afb.: Marisa Rappard • detail ‘Intermittent Processing’ • 2018 150 x 270 cm • acryl en inkt op papier

Deelnemende kunstenaars:

Marisa Rappard