DRAWING FRONT & Gam Bodenhausen

Drawing Centre Diepenheim en 20 kunstenaarsinitiatieven in Nederland presenteren het hedendaagse tekenen!

Lees meer op DRAWING FRONT.nl ->

Drawing Centre Diepenheim heeft het initiatief genomen om het hedendaagse tekenen onder de aandacht te brengen. In de periode van maart t/m juni 2016 presenteren 20 kunstenaarsinitiatieven in Nederland tentoonstellingen waarin het tekenen centraal staat. Op 16 en 17 april 2016 zal in Diepenheim DRAWING FRONT WEEKEND plaatsvinden, een tekeningenmanifestatie voor liefhebbers van hedendaagse tekenkunst.

Drawing Centre Diepenheim kiest voor een groepstentoonstelling van Belgische en Nederlandse kunstenaars voor wie het tekenen de belangrijkste en soms enige  discipline vormt in hun kunstpraktijk. In Drawing Centre Diepenheim worden meer dan talentvolle Nederlandse kunstenaars getoond die relatief onontdekt of net afgestudeerd zijn. In de Kunstvereniging exposeren kunstenaars uit België die nog weinig in Nederland te zien zijn geweest.

Curatoren Nanette Kraaikamp en Arno Kramer hebben voor wat betreft de Belgische deelnemers gekozen voor kunstenaars die nationaal en internationaal vaak al bekend zijn, maar die (nog) niet in de categorie wereldberoemd vallen. Met de keuze van de kunstenaars wordt aangetoond hoe hoog de kwaliteit van het tekenen in België is. Inhoudelijk is vooral gezocht naar diversiteit. Met enkele grote werken, ter plekke voltooide tekeningeninstallaties en series zorgvuldig en zeer bekwaam getekende figuratieve werken, belooft het een spectaculaire presentatie te worden.

Projectruimte | Gam Bodenhausen
‘Solidified Mountain – The Slowness Of Mass’

Gam Bodenhausen werkte enkele maanden vanuit het Mondriaanfonds in Werkplaats Diepenheim als artist in residence voor tekenen. Zij maakte nieuw werk waarin zij haar inspiratie haalde uit omgeving Diepenheim. Het fenomeen ‘massa’ is de leidraad in haar grote monumentale tekeningen. Haar werk zal vanaf 19 maart te zien zijn in de projectruimte van Kunstvereniging Diepenheim.

Te zien t/m 5 juni 2016

Curatoren: Nanette Kraaikamp en Arno Kramer

Deelnemende kunstenaars:

Ruben Bellinckx, Jean-Marie Bytebier, Gam Bodenhausen, ARPAÏS du bois, Fia Cielen, Ines Claus, Stijn Cole, Ronny Delrue, Celine Hudreaux, Gideon Kiefer, Sofie Van der Linden, Hanne Van Rompaey, Lore Smolders, Ante Timmermans, Birde Vanheerswynghels, Cindy Wright, Dirk Zoete.

Drawing Centre Diepenheim

Jantien Jongsma