DRAWING FRONT

Drawing Centre Diepenheim en 20 kunstenaarsinitiatieven in Nederland presenteren het hedendaagse tekenen!

Lees meer op DRAWING FRONT.nl ->

Drawing Centre Diepenheim heeft het initiatief genomen om het hedendaagse tekenen onder de aandacht te brengen. In de periode van maart t/m juni 2016 presenteren 20 kunstenaarsinitiatieven in Nederland tentoonstellingen waarin het tekenen centraal staat. Op 16 en 17 april 2016 zal in Diepenheim DRAWING FRONT WEEKEND plaatsvinden, een tekeningenmanifestatie voor liefhebbers van hedendaagse tekenkunst.

Drawing Centre Diepenheim kiest voor een groepstentoonstelling van Belgische en Nederlandse kunstenaars voor wie het tekenen de belangrijkste en soms enige  discipline vormt in hun kunstpraktijk. In Drawing Centre Diepenheim worden meer dan talentvolle Nederlandse kunstenaars getoond die relatief onontdekt of net afgestudeerd zijn. In de Kunstvereniging exposeren kunstenaars uit België die nog weinig in Nederland te zien zijn geweest.

Curatoren Nanette Kraaikamp en Arno Kramer hebben voor wat betreft de Belgische deelnemers gekozen voor kunstenaars die nationaal en internationaal vaak al bekend zijn, maar die (nog) niet in de categorie wereldberoemd vallen. Met de keuze van de kunstenaars wordt aangetoond hoe hoog de kwaliteit van het tekenen in België is. Inhoudelijk is vooral gezocht naar diversiteit. Met enkele grote werken, ter plekke voltooide tekeningeninstallaties en series zorgvuldig en zeer bekwaam getekende figuratieve werken, belooft het een spectaculaire presentatie te worden.

Te zien t/m 5 juni

Curatoren: Nanette Kraaikamp en Arno Kramer

Deelnemende kunstenaars:

Arte Colder, Bas Ketelaars, Dennis Amatdjais, Keetje Mans, Kim Habers, Kim Hospers, Lisanne Langenberg, Rens Krikhaar, Romy Muijrers, Roosmarijn Schoonewelle, Sarah Joy Zwarts, Susanna Inglada, Veronique Schrama

Kunstvereniging Diepenheim

Bastienne Kramer