Embodied Lines

Internationale groepstentoonstelling: Embodied Lines

Te bezichtigen tot en met zondag 5 januari 2020.

In de groepstentoonstelling Embodied Lines zijn tekeningen bijeengebracht waarin de ervaring van het fysieke lichaam centraal staat. Hoe kan een fysieke handeling of lichamelijke sensatie in een beeld worden omgezet en gecommuniceerd? Deze vraag voedt de uiteenlopende artistieke praktijken van de vier deelnemers. Allen verkennen zij via het tekenen het lichamelijke en andersom. Zo kan een dans, wandeling of geste aanleiding zijn voor een performance met grafiet, een ruimtelijk lijnenspel of somatische tekening.

De werken in Embodied Lines weerspiegelen als het ware een versterkt lichaamsbewustzijn. Daarin is niet alleen artistiek onderzoek naar de zintuiglijkheid van het eigen lichaam merkbaar, maar ook de relatie van dat lichaam tot de omgeving en de ander. Het grijpt terug op de fysieke essentie van ons mens-zijn. Embodied Lines is een experimentele tentoonstelling met onder meer in situ gemaakte muurtekeningen, installaties en performances, die uitnodigen tot zowel introspectie als interactie.

Artistiek leider: Nanette Kraaikamp

Lees de volledige ZAALTEKST

Embodied Lines wordt mede mogelijk gemaakt door:

Deelnemende kunstenaars:

Uli K├╝rner (D/NL), Liesje van den Berk (NL), Nicole Wendel (D), Katrina Brown (UK)

Kunstvereniging Diepenheim

Gerbrand Burger