‘How to do things with sculpture’ & ‘the myth of absence’

‘how to do things with sculpture‘ is een groepstentoonstelling van hedendaagse sculptuur.  De selectie werken laten uiteenlopende posities zien van jonge kunstenaars die op geheel eigen wijze gebruik maken van dagelijkse voorwerpen en materialen.

Zo wordt er ingegrepen in materialen en constructies die de grenzen opzoeken tussen vorm en  het lichaam, of er zijn ruimtelijke composities die doormiddel van een verhaal een geheel eigen ruimte en sfeer rondom het werk creëren. Het resultaat is ruimtelijk werk dat balanceert tussen herkenning en vervreemding, tussen het ding en het verhaal en vraagt oftewel misschien zelfs laat zien – how to do things with sculpture.

Curator: Alexandra Landré

Projectruimte Kunstvereniging

‘the myth of absence’

Roderick Laperdrix

Roderick Laperdrix verbleef als Arist in Residence specifiek voor tekenen van 13 mei t/m 13 juli 2015 in Werkplaats Diepenheim via de regeling binnenland ateliers van het Mondriaan Fonds. In zijn werken gebruikt hij vaak de kluizenaar als karikatuur om de complexe relatie tussen mens en natuur te portretteren. ‘Dat het verlangen naar isolement niet altijd kan worden vervuld door de aanwezigheid van anderen levert vervolgens absurdistische taferelen op.’ Zijn tekeningen, vaak van groot formaat, zijn delicaat en verhalend.

De tentoonstelling zijn te zien vanaf 12 december t/m 28 februari.

Deelnemende kunstenaars:

Esther de Graaf, Kaleb de Groot, Timo van Grinsven, Tim Hollander, Hedwig Houben, Roland Spitzer & Voormalig A.I.R. Roderick Laperdrix

Drawing Centre Diepenheim

Marisa Rappard