Groepstentoonstelling

Joint Venture: Groepstentoonstelling

01 mei t/m 26 september 2021

Curator: Flos Wildschut

Kunstenaars laten zich al eeuwenlang inspireren door de natuur. Ze imiteren of interpreteren de natuur, ze gebruiken de natuur als materiaal voor hun werk of als atelier om in te werken. Soms lijkt de natuur zich zelf als beeldend kunstenaar te gedragen en toont zij ons een antropomorfe sculptuur in een kronkelige tak of een abstract schilderij in een met korstmossen bedekte steen. Maar kunst en natuur blijven eigen entiteiten.

In de tentoonstelling Joint Venture gaan hedendaagse kunstenaars en de natuur een hechte samenwerking aan en maken als gelijkwaardige partners een gezamenlijk kunstwerk. Regendruppels ontwerpen textielpatronen, watergolven zijn de sturende kracht achter een tekenende hand, bijen vervolmaken een sculptuur. Natuurlijke elementen als luchtvochtigheid en temperatuur laten in Kunstvereniging Diepenheim een tekening ontstaan en een sculptuur groeien. Met een daadwerkelijke symbiose tussen kunst en natuur als resultaat.

Afbeelding Jef Faes, Traveller 19, 9-K-TR-2, 2010-2013

Deelnemende kunstenaars:

Semâ Bekirović, Linde Ex, Jef Faes, Aliki van der Kruijs, Sunjoo Lee & Ko de Beer