Unhide All

Solotentoonstelling Gerbrand Burger: Unhide All

Te bezichtigen tot en met zondag 5 januari 2020.

Kunstvereniging Diepenheim presenteert met trots de eerste solotentoonstelling van de Nederlandse kunstenaar Gerbrand Burger: Unhide All.

De titel is ontleend aan digitale schetsprogramma’s waarin het commando “unhide all” de structuren en constructies achter digitale simulaties ineens zichtbaar maakt. Digitale programma’s, de manipuleerbaarheid van het oppervlak en de kunstmatigheid van objecten zijn enkele van de vele inspiratiebronnen van de kunstenaar. De wisselwerking tussen schijn en zijn, tussen gezichtsbedrog en tastbare werkelijkheid zijn ook terug te vinden in zijn ruimtelijke assemblages. Ter gelegenheid van de tentoonstelling dient de karakteristieke architectuur van de Kunstvereniging tevens als inspiratiebron. Met twee monumentale ingrepen zet Burger het gebouw volledig naar zijn hand en biedt hij de bezoeker onverwachte gezichtspunten. Onderdeel van deze totaalinstallatie is een aantal sculpturen en prenten die speciaal voor deze tentoonstelling vervaardigd zijn.

Unhide All nodigt het publiek uit zich onder te dompelen in het werk van Burger en de rijkdom van zijn speelse en verleidelijke werk te ontdekken.

Artistiek leider: Alexandra Landré

Lees de volledige ZAALTEKST

Tijdens de opening droeg kunstenaar en schrijver Brenda Tempelaar een door haar geschreven column voor, klik HIER om deze na te lezen.

Foto’s Rik Klein Gotink
Unhide All wordt mede mogelijk gemaakt door:

Deelnemende kunstenaars:

Gerbrand Burger