Yes & No

In het werk van Lenglet staat de relatie van architectuur en omgeving, van de veiligheid en de objecten die daarbij behoren, centraal. Kooien en hekken zijn vormen van beveiliging die ruimte afbakenen en grenzen markeren. Ze maken de indringende werkwijze van angst of onveiligheid tastbaar. De tentoonstelling laat twee nieuwe werken zien die speciaal voor het gebouw van de Kunstvereniging ontwikkeld zijn. Monumentaal en subtiel tegelijk zet Lenglet de ruimte naar zijn hand en balanceert op de grens van veiligheid en onbehagen.

Beeldend kunstenaar Lucas Lenglet (Leiden, 1972) beschrijft zijn werk als reflecties op de relatie van insluiting en uitsluiting. Lenglet realiseert grootschalige projecten in de publieke ruimte, recentelijk The Air We Breath, Penitentiaire Inrichting Zaanstad. Zijn werk werd o.a. getoond bij Stedelijk Museum Bureau Amsterdam, Palais de Tokyo in Parijs, Athens Biënnale en CAC Vilnius (Litouwen).

Curator: Alexandra Landré

Download hier de zaaltekst met meer informatie.

Te zien  t/m 27 november.

SponsorsYesandNo

‘Yes & No’ wordt mede mogelijk gemaakt door