Extra programma Embodied Lines – GEWIJZIGDE DATUM

In het kader van de tentoonstelling Embodied Lines vinden er op zaterdag 16 november (let op: de datum zondag 13 oktober is komen te vervallen) twee performances plaats. Liesje van den Berk en Uli Kürner vragen het publiek om deel te nemen en zo onderdeel te worden van hun interactieve performances.

Klankwandeling – Uli Kürner
Voor Uli Kürner is de wandeling een belangrijk gegeven in zijn artistieke praktijk. Zijn performance bestaat dan ook uit een wandeling, met het publiek, door Diepenheim. Hij laat zich daarbij leiden door het ‘klanklandschap’.
Al lopend en luisterend zullen van tevoren door Kürner opgestelde ‘afspraken’ en ‘spelregels’ de looproute bepalen: Uit welke richting komt het geluid? Waar is het volume hard, waar is het zacht, hoog, laag? Welke vorm heeft de geluidsomgeving?
Tijdens deze interactieve performance krijgt het publiek de gelegenheid kennis te maken met een specifieke werkwijze uit de artistieke praktijk van Kürner en tegelijkertijd om Diepenheim en omgeving eens vanuit een andere invalshoek te ervaren.

Geef je op via: info@kunstvereniging.nl, o.v.v. Performance Uli Kürner.
Startlocatie: Drawing Centre Diepenheim (Kuimgaarden 1)
Eindlocatie: Ottenhuis Diepenheim (Raadhuisstraat 11)
Duur: 25 minuten
Deelnemers: max. 10 personen

Ik geef je één lijn – Liesje van den Berk
In de performance “Ik geef je één lijn” nodigt Liesje van den Berk veertien deelnemers uit om zonder woorden een verbinding met elkaar te maken. De deelnemers tekenen samen een doorlopende rechte lijn. Een potlood gaat daarbij van hand tot hand. De onderlinge relaties tussen de lijnen, de handen en de interacties van de deelnemers vormen een uniek proces, dat zowel de individualiteit van tekenen laat zien als de saamhorigheid van een collectief dat tijdens het tekenen beweegt als één lichaam. De performance wordt gefilmd en direct live geprojecteerd, hierdoor ontstaat een simultaan beeld waarin live-interactie en de representatie van deze actie samenvallen.

“Ik geef je één lijn” – 2017. Fotograaf: Keke Keukelaar

Wil je actief deelnemen aan de performance “Ik geef je één lijn” en tekenen als een alternatieve manier van verbinden en communiceren ervaren? Geef je dan op via info@kunstvereniging.nl o.v.v. Perfomance Liesje van den Berk.
Voorafgaand aan de performance krijg je in 20 minuten een korte instructie van Liesje van den Berk.
Het is uiteraard ook mogelijk te komen kijken naar de performance zonder hieraan actief deel te nemen, hiervoor is aanmelden niet verplicht.
Locatie: Ottenhuis
Deelnemers performance: max 14 personen
Duur: 40 minuten
Publiek: max 30 personen

Programma Uli Kürner

15.00  ontvangst/inloop in Drawing Centre Diepenheim, met koffie / thee en ruimte om de tentoonstelling te bekijken.
15.15  Wandeling onder leiding van Uli Kürner
15.45  retour in Drawing Centre Diepenheim
~
Programma Liesje van den Berk
15.45  Ontvangst en uitleg in Het Ottenhuis (tegenover Cultuurcentrum Herberg de Pol, Raadhuisstraat 8) voor de deelnemers van de performance
16.15  Start performance met publiek
16.45  Einde performance, afsluiting met een drankje.