Fair Practice Fonds verwelkomt nieuwe begunstigers

Kunstvereniging Diepenheim introduceerde een jaar geleden het eigen Fair Practice Fonds. Diverse begunstigers hebben zich inmiddels hierbij aangesloten, om bij te dragen aan een gezonde kunstsector. Eén van hen is Maaike van Steenis, met haar bedrijf Succesvol Ondernemen als Creatief coacht ze kunstenaars en creatieve ondernemers.

Maaike van Steenis

“Ik steun het Fair Practice Fonds van Kunstvereniging Diepenheim heel graag omdat ik kunst van grote waarde vind voor de maatschappij, en het dus niet meer dan logisch is dat de makers er een passend honorarium voor ontvangen”, aldus Maaike van Steenis.

Eerlijke vergoeding
Met het Fair Practice Fonds komt elke gedoneerde euro volledig ten goede aan het honorarium van kunstenaars waarmee de Diepenheimse presentatie-instelling samenwerkt. “Kunstvereniging Diepenheim is een centrum voor hedendaagse beeldende kunst waar kwaliteit en verdieping centraal staan. Kunstenaars die dit bieden, verdienen daarvoor een eerlijke vergoeding”, stelt zakelijk leider Jacko Brinkman, “daarvoor is dit fonds opgericht.”

Begustiger worden
Liefhebbers van de hedendaagse beeldende kunst, die zich aansluiten bij de gedachte dat kunstenaars recht hebben op een eerlijke vergoeding voor hun arbeid, kunnen begunstiger worden van het Fair Practice Fonds. Hiervoor wordt een minimale bijdrage van €250,- per jaar gevraagd, dit komt direct ten goede aan de kunstenaars waar Kunstvereniging Diepenheim en Drawing Centre Diepenheim mee samenwerken. De Kunstvereniging heeft de status van een Culturele ANBI. Dit betekent dat de bijdrage voor de begunstiger aftrekbaar is bij de aangifte inkomstenbelasting.

Begunstigers hebben gratis entree bij tentoonstellingen (inclusief een gast) en worden uitgenodigd voor feestelijke openingen met een diner en meet & greet met kunstenaars. Een begunstiger is ook direct lid van de Kunstvereniging en geniet zo van onder meer voordelen bij aankoop van kunst, speciale edities, evenementen en workshops. Begunstigers kunnen zowel “op naam” als anoniem bijdragen.

Brinkman benadrukt: “Je investeert hiermee in een duurzame kunstenaarspraktijk, in behoud van kwaliteit, in artistieke ontwikkeling, in groei en in innovatie. Samen met jou kunnen wij bijdragen aan een gezonde culturele en creatieve kunstsector.”

Meer informatie
Voor meer informatie mail vrijblijvend met zakelijk leider Jacko Brinkman: j.brinkman@kunstvereniging.nl.
IBAN-nummer: NL29RABO0322130034 t.n.v. Kunstvereniging Diepenheim.