Finissage en kunstenaarsgesprekken

Kunstvereniging Diepenheim sluit de zomertentoonstellingen zondag 1 september af met een feestelijke finissage. In het kader daarvan vinden er deze middag twee kunstenaarsgesprekken plaats; zowel in het Drawing Centre als in het hoofdgebouw van de Kunstvereniging. Tijdens de gesprekken bent u van harte welkom vragen te stellen en uw gedachten te delen. Nadien is er onder het genot van een drankje alle ruimte om met elkaar en de kunstenaars na te praten.

Marisa Rappard, exposeert momenteel met Clouded Matter in het Drawing Centre

Clouded Matter
Het Drawing Centre heeft Bas Hendrikx, artistiek directeur van Art on Paper in Brussel en oprichter van Kunsthalle Amsterdam, uitgenodigd voor een gesprek met Marisa Rappard over haar tentoonstelling Clouded Matter. In de tentoonstelling verkent Rappard op intuïtieve wijze hoe het is om mens te zijn in een wereld van razendsnel veranderende technologie. Al tekenend onderzoekt zij onder meer de invloed van digitale verschijnselen op ons dagelijks leven, zoals gefilterde newsfeeds, big data en fake news. In Clouded Matter zijn Rappards meest recente werken bijeengebracht waarin zij deze thematiek uitdiept.

FLASHFORWARD
In het hoofdgebouw van de Kunstvereniging gaat artistiek leider Alexandra Landré in gesprek met Bastienne Kramer over haar overzichtstentoonstelling FLASHFORWARD.
De overzichtstentoonstelling FLASHFORWARD brengt zowel bestaand als nieuw werk van Kramer samen. In haar werk onderzoekt zij de machtsverhoudingen die schuilgaan achter dagelijkse objecten en beelden die ons onopgemerkt lijken te omgeven. Aanstekers of zout- en peperstellen in de vorm van vrouwenlijven; hoe verkrijgen deze dingen hun vorm en betekenis? Het zijn leidende vragen in Kramers artistieke verkenning.

Tijden
12.30 uur inloop Drawing Centre (Kuimgaarden 1), ontvangt met koffie en thee
13.00 uur Kunstenaarsgesprek met Bas Hendrikx en Marisa Rappard
14.30 uur inloop Kunstvereniging (Grotestraat 17), ontvangst met koffie en thee
15.00 uur Kunstenaarsgesprek met Alexandra Landré en Bastienne Kramer
16.00 uur Afsluiting met een drankje.

Zondag 1 september is de laatste dag dat de huidige tentoonstellingen te bezichtigen zijn. Beide expositiegebouwen zijn vanaf 11.00 uur geopend. De toegang bedraagt € 5,- waarmee u entree heeft voor beide exposities en gesprekken. Voor leden van de Kunstvereniging en museumjaarkaarthouders in de entree en het gesprek gratis.