Fototerugblik: Rondleiding Tuinen van Diepenheim

Met als thema “Biodiversiteit & Kunst” gaf Cecilia Rebergen op zondag 23 juni en 14 juli jl. een twee uur durende rondleiding door de Tuinen van Diepenheim. Een groep van respectievelijk 12 en 16 geïnteresseerden liep mee en liet zich meer vertellen over de buitenprojecten van Kunstvereniging Diepenheim, maar ook de historie en natuurrijke omgeving van Diepenheim. Met de vragen, reacties, verhalen en kennis van de deelnemers ontstonden er interessante interactieve rondleidingen ontstaan.

Vanaf de start bij de Kunstvereniging vertrok de groep naar de winter-, seringen- en vlindertuin van herman de vries, waar met name de vlindertuin dit jaargetij prachtig in bloei staat. Ze liepen vervolgens door naar het land-art project Gazebo van wijlen kunstenaar Urbain Mulkers, ondanks dat het levende schilderij door de droogte van vorig jaar en dit jaar niet op z’n mooist is, waren de reacties erg lovend. Hierin staat het MONOMET van Lucas Lenglet, dit werk kan beklommen worden waardoor het een uitkijktoren vormt over het ‘hosta-kunstwerk’ van Mulkers, hier werd dan ook enthousiast gebruik van gemaakt. Na een wandeling door de landelijke omgeving kwamen ze bij de laatste stop: de kunsttuin If Bees are Few… van Jimini Hignett en Doris Denekamp. De actuele boodschap achter dit werk; de bijensterfte en het belang van biodiversiteit, zorgde voor de meeste reacties.

Heb je de rondleidingen gemist, dan kan je nog deelnemen aan de laatste rondleiding in deze serie van drie op zondag 25 augustus. Het start- en eindpunt is het hoofdgebouw van de Kunstvereniging. Vanaf 14.00 uur is de inloop in de Kunstvereniging, met koffie en thee, waarna om 14.30 uur de rondleiding aanvangt. Aanmelden kan door een mail te sturen naar info@kunstvereniging.nl. Betalen kan op de dag zelf aan de kassa van de Kunstvereniging. Deelname bedraagt € 7,50, museumjaarkaarthouders betalen € 2,50 en leden van de Kunstvereniging kunnen de rondleiding gratis volgen.