Herfsttentoonstellingen Kunstverenging Diepenheim geopend

Diepenheim – De overzichtstentoonstelling van Matea Bakula ‘Between Grace and Fury’ in Kunstvereniging Diepenheim en de groepstentoonstelling ‘Flow into Form’ in Drawing Centre Diepenheim zijn zaterdag 6 oktober officieel geopend. Beide herfsttentoonstellingen zijn tot 23 december 2018 te bewonderen.

Just Schimmelpenninck, voorzitter van de Kunstvereniging, heette deze middag alle geïnteresseerden en betrokkenen van harte welkom in het Drawing Centre, waar curator Nannette Kraaikamp de groepstentoonstelling Flow into Form opende. Flow into Form gaat uit van de gedachte van filosoof Heraclitus, dat de wereld altijd in beweging is. De tekeningen van Anoek Griffioen, Charlotte Mouwens, Floor Schothorst en Karin Rianne Westendorp tonen een onderzoek naar abstracte en organische vormen, patronen en motieven, die zij telkens opnieuw rangschikken, veranderen en variëren.

De middag vervolgde zich in de Kunstvereniging. Onder leiding van curator Alexandra Landré richtte kunstenares Matea Bakula hier haar eerste overzichtstentoonstelling in. ‘Between Grace and Fury’ geeft Bakula’s bijzondere interesse voor materiaal dat vooral wordt ingezet vanwege zijn functionele kwaliteiten, zoals verpakkingen, isolatieschuim, beton en was, weer. Ze onderwierp verschillende materialen aan experimenten en forceerde ongebruikelijke combinaties, die ze verwerkte door gebruik van traditionele beeldhouwprocessen. Beide tentoonstellingen werden door de aanwezigen enthousiast ontvangen, waarna de avond informeel werd voortgezet met een gezamenlijke maaltijd. De Kunstvereniging dankt allen voor hun komst en de gezelligheid.