Hét cadeau voor onder de boom: ‘Between Grace and Fury’

Ter gelegenheid van de gelijknamige tentoonstelling presenteerde kunstenaar Matea Bakula vanmiddag de publicatie: ‘Between Grace and Fury’. Omringt door haar huidige tentoonstelling in de Kunstvereniging, werd het boek met enthousiasme ontvangen door de geïnteresseerde aanwezigen. Het boek is vanaf heden verkrijgbaar via de Kunstverenging; een uniek cadeautje voor onder de boom.

Bakula heeft een bijzondere interesse in materiaal dat vooral ingezet wordt vanwege zijn functionele kwaliteiten, zoals verpakkingen, isolatieschuim, beton of was. Net als een alchemist onderwerpt zij deze aan experimenten en forceert ze ongebruikelijke combinaties en verwerkt ze deze door gebruik van traditionele beeldhouwprocessen. Het spanningsveld tussen de verstilling van de vorm en de beweging van het materiaal is een terugkerend motief in de uiteenlopende sculpturen en installaties in ‘Between Grace and Fury’. Het cahier bundelt een essay, geschreven door curator Alexandra Landré, en bijzondere opnamen van Bakulas sculpturen.

Het boek is voor € 8,- (voor leden € 6,-, excl. verzendkosten) verkrijgbaar op bestelling via info@kunstvereniging.nl, en te koop in de Kunstvereniging.