Kunsteducatie schooljaar 18/19 afgerond

De zomervakantie is begonnen voor de leerlingen uit Hof van Twente. Vele groepen van de basisscholen uit de Hof, zoals IKC Magenta, Obs Azelo, De Wiekslag en Obs Stokkum, en de onderbouw van de middelbare school de Waerdenborch mochten wij afgelopen schooljaar ontvangen voor een creatieve workshop.

Ons educatieteam, bestaande uit Ilse Statius Muller, Janine Eshuis, Wieke Teselink en Cecilia Rebergen, blikt terug op interessante middagen met vele verrassende resultaten. Onder meer de workshops network to nature, Bootcamp voor je Zintuigen en Verplant je Verbeelding werden met veel enthousiasme gevolgd.

Met de start van de zomervakantie sluiten wij ook het educatieprogramma voor dit schooljaar af en kijken we vooruit naar het komende jaar waarbij wij een groei in het aanbod voorzien. De doorontwikkeling van onze educatie-afdeling en het uitbreiden van de deelnemende scholen wordt mede mogelijk gemaakt door de steun van Stichting CuBaHof en dankzij de steun van het Haersoltefonds. Daarnaast is er ons dit jaar het mooie bedrag van € 176,49 toebedeeld, dankzij iedereen die op de Kunstvereniging gestemd heeft via de Clubkas Campagne van de Rabobank. Waarvoor nogmaals onze hartelijke dank!

Ook het komende schooljaar zijn onze workshops voor scholen weer te boeken. Wil jij met je klas / leerlingen op een laagdrempelige wijze in contact komen met hedendaagse kunst; ruimtelijke kunst in de Kunstvereniging, tekenkunst in het Drawing Centre of landschapskunst in de Tuinen van Diepenheim. Leer meer over kunst door vragen te stellen, creatief te denken en ook zelf kunst te maken.

Benieuwd naar de workshops per niveau en mogelijkheden? Bekijk het overzicht en neem vrijblijvend contact op via educatie@kunstvereniging.nl.

Enkele resultaten van Bootcamp voor je zintuigen: