Kunstvereniging presenteert cursus Kunstervaring

Kunstvereniging Diepenheim laat haar leden, maar ook andere geïnteresseerden graag meer ontdekken over kunst aan de hand van de cursus “Kunstervaring”. In de periode maart – mei 2020 presenteert de Kunstvereniging deze cursus waarbij er op laagdrempelige wijze kennis wordt gemaakt met het brede begrip “kunst”.

Introductie
De cursus wordt gegeven door Erik Lips, hij is kersverse inwoner van Diepenheim en sinds augustus 2019 vrijwilliger bij de Kunstvereniging. Hij is historicus en kunsthistoricus met ervaring in lesgeven op het voortgezet onderwijs en op de opleiding voor restauratoren in Amsterdam.

De cursus ziet hij als het delen van ervaringen rondom kunst, door hem ingeleid, toegelicht en gestuurd. Er wordt uitgegaan van een groep van max. 15 deelnemers; dat is intiem genoeg om met elkaar op een prettige en constructieve manier van gedachten te wisselen.

Thema’s
Er is gekozen voor een thematische benadering. De vijf gekozen thema’s zijn zeer breed en associatief van karakter en bieden de kans om zowel architectuur als schilder-, teken- en beeldhouwkunst te behandelen, terwijl er ook uitstapjes worden gemaakt naar film, fotografie en games. Regelmatig worden er verbanden gelegd tussen de thema’s en de rijke tentoonstellingsgeschiedenis van de Kunstvereniging, waardoor die in een bredere context komt te staan.

Thema 1: architectuur als ruimtekunst
Thema 2: abstracte kunst
Thema 3: ruimtelijke figuratieve kunst
Thema 4: het menselijk lichaam
Thema 5: “oorlogskunst

Informatie
De cursus wordt gegeven in het hoofdgebouw van de Kunstvereniging aan de Grotestraat 17 te Diepenheim.
Op de maandagavonden 9 maart, 23 maart, 6 april, 20 april en 11 mei 2020.
Van 19.30 tot 21.30 uur (inloop 19.15 uur).
De benodigdheden die de cursist mee moet nemen, zijn enkel een kladblokje en een pen.
De kosten voor de cursus bedragen € 25,00 p.p. voor leden en € 50,00 p.p. voor niet-leden.
Voor aanmelden of meer informatie kunt u contact opnemen met Gerry Voskamp via info@kunstvereniging.nl.

UPDATE: De cursus zit vol. Houd de site in de gaten voor de data van de volgende serie.