Kunstvereniging verwelkomt mantelzorgers

De Kunstvereniging neemt deel aan het Mantelzorgcompliment, een initiatief van welzijnsorganisatie Salut en Gemeente Hof van Twente. Van 5 tot 25 november 2018 genieten mantelzorgers uit de Hof, op vertoon van de bon, gratis entree bij de Kunstvereniging én het Drawing Centre in combinatie met een gratis kopje koffie bij Herberg de Pol.

Mantelzorgers dragen langdurig de zorg voor een chronisch zieke, gehandicapte of dementerende in hun directe omgeving. Salut ondersteunt geregistreerde mantelzorgers door onder meer advisering, een luisterend oor, praktische hulp, inzet van vrijwilligers en het jaarlijkse Mantelzorgcompliment. Het ‘compliment’ laat zien dat er oog is voor de mantelzorgers. Dit jaar is er gekozen voor vrije toegang tot diverse culturele instellingen in Hof van Twente, waaronder Kunstvereniging Diepenheim.

De Kunstvereniging juicht initiatieven als deze van harte toe en verleent dan ook graag haar medewerking. Mantelzorgers worden van harte welkom geheten in de Kunstvereniging, waar zij op vertoon van hun bon kunnen genieten van de solotentoonstelling van Matea Bakula, Between Grace and Fury, en in het Drawing Centre waar zij de groepstentoonstelling Flow into Form kunnen bewonderen. Beide gebouwen zijn geopend van woensdag tot en met zondag van 12.00 tot 16.00 uur. De actie geldt tot 25 november, de huidige tentoonstellingen zijn voor iedereen te bezoeken tot en met zondag 23 december.