Masterclass door Alexandra Roozen

Alexandra Roozen geeft op zaterdag 22 en zondag 23 augustus 2020 een Masterclass Tekenen. Dit is een follow-up van haar Masterclass in 2019. Haar werk was dat jaar onder meer te zien in het Drawing Centre, in de solotentoonstelling Sensing Traces. Kunstenaars worden door Drawing Centre Diepenheim uitgenodigd zich aan te melden voor de masterclass. Hierbij is er ook zeker ruimte voor beginnend talent. De deelnemers worden geselecteerd op basis van hun portfolio en motivatie.

Masterclass Tekenen

Masterclass door Alexandra RoozenDit weekend is geschikt voor professionele beeldend kunstenaars waarbij tekenen een onderdeel is van de artistieke praktijk. Zij krijgen gedurende dit weekend gelegenheid om onder leiding van Alexandra Roozen hun praktijk te verdiepen. En ze kunnen expertise met elkaar delen, wat voor nieuwe inspiratie zal zorgen. Uitgangspunt voor de gesprekken en werksessies zijn de vragen die de deelnemers meenemen uit de eigen beroepspraktijk. Kenmerkende elementen uit de tekeningen en praktijk van Roozen worden ingezet tijdens deze Masterclass. Denk daarbij aan experiment en de zintuigen. Maar ook aan onderzoek van structuren, patronen en (on)regelmatigheden. De vragen zullen individueel en al tekenend onderzocht worden.

Aanmelden

Aanmelden kan tot vrijdag 7 augustus. Stuur hiervoor: een portfolio van minstens vijf afbeeldingen van recente tekeningen. Een cv en korte motivatie, inclusief een vraag vanuit de eigen beroepspraktijk. Naar Kunstvereniging Diepenheim t.a.v. Masterclass Alexandra Roozen 2020, Grotestraat 17, 7478 AA te Diepenheim. Of stuur het per mail (WeTransfer) naar info@kunstvereniging.nl.

De groep van max. 12 geselecteerden zal het hele weekend in Diepenheim verblijven. Voor overnachting, lunch en basismaterialen wordt gezorgd. De kosten bedragen € 275,- per persoon. Van de deelnemers wordt verwacht dat ze eigen werk meenemen, ter bespreking. En naar behoefte eigen materiaal.

Drawing Centre Diepenheim organiseert met regelmaat masterclasses Tekenen. In het verleden hebben Marcel van Eeden (CH). Sheelagh Keeley (CA), Elly Strik (BE), Hanna Nitsch (DE). Stijn Peeters (YouTube), Jans Muskee (YouTube), Arno Kramer. Paul van der Eerden, Robbie Cornelissen en Nik Christensen masterclasses gegeven.