Masterclass Weekend door Alexandra Roozen

Alexandra Roozen geeft op 22 en 23 augustus 2020 een Masterclass. Dit is een follow-up van haar Masterclass in 2019. Kunstenaars worden door Drawing Centre Diepenheim uitgenodigd zich aan te melden, hierbij is ook ruimte voor beginnend talent.

Professionele beeldend kunstenaars, waarbij tekenen een onderdeel is van de artistieke praktijk, krijgen gedurende een weekend gelegenheid om onder leiding van Alexandra Roozen hun praktijk te verdiepen en expertise met elkaar te delen. Uitgangspunt voor de gesprekken en werksessies zijn de vragen die de deelnemers meenemen uit de eigen beroepspraktijk. Door kenmerkende elementen uit de tekeningen en praktijk van Roozen in te zetten tijdens deze Masterclass, denk aan experiment en de zintuigen, maar ook aan onderzoek van structuren, patronen en (on)regelmatigheden zullen deze vragen individueel en al tekenend onderzocht en afgetast worden.

De uiteindelijke groep van maximaal 12 geselecteerden zal het hele weekend in Diepenheim verblijven, voor overnachting, lunch en basismaterialen wordt gezorgd. De kosten voor de Masterclass bedragen € 275,-. Van de deelnemers wordt verwacht om eigen werk mee te nemen ter bespreking en naar behoefte eigen materiaal.

Aanmelden

Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 7 augustus door het sturen van relevante documentatie: portfolio van minimaal vijf afbeeldingen van recente tekeningen, een cv en korte motivatie, inclusief een vraag vanuit de eigen beroepspraktijk, naar Kunstvereniging Diepenheim t.a.v. Masterclass Alexandra Roozen 2020, Grotestraat 17, 7478 AA Diepenheim of mail (via WeTransfer) naar info@kunstvereniging.nl.

Masterclasses Tekenen worden regelmatig door Drawing Centre Diepenheim georganiseerd. In het verleden hebben Marcel van Eeden (CH), Sheelagh Keeley (CA), Elly Strik (BE), Hanna Nitsch (DE), Stijn Peeters (Youtube), Jans Muskee (Youtube), Arno Kramer, Paul van der Eerden, Robbie Cornelissen en Nik Christensen een Masterclass gegeven.