Mondriaanfonds ondersteunt Werkplaats Diepenheim i.s.m. Kunstvereniging

Voor een werkperiode van 2 tot 6 maanden in 2015 biedt het Mondriaan Fonds de volgende ateliers aan:

1. Werkplaats Diepenheim
  2. Luceberthuis, Bergen
  3. M4gastatelier, Amsterdam
  4. Gastatelier Louwrien Wijers, Ferwert
  5. Stichting IK, Oost-Souburg

Werkplaats Diepenheim i.s.m. Kunstvereniging Diepenheim

Werkplaats Diepenheim is een nieuwe en unieke werkplaats waar beeldend kunstenaars en theatermakers individueel of samen kunnen werken in een inspirerende omgeving. Er is ruim 850 vierkante meter beschikbaar aan woonruimte, ateliers, goed geoutilleerde werkplaatsen en een multifunctionele gemeenschappelijke ruimte.

Het Mondriaan Fonds ondersteunt voor 2015 twee werkperiodes van twee maanden voor beeldend kunstenaars: de eerste periode is van 1 mei t/m 30 juni, de tweede werkperiode is van 1 oktober t/m 31 november.

Gezocht wordt met name naar beeldend kunstenaars waarvan de werkpraktijk aansluit bij het profiel van Kunstvereniging Diepenheim. Daarbij wordt in de eerste plaats gedacht aan tekenkunst: Werkplaats Diepenheim zal nadrukkelijk worden verbonden aan de Drawing Centre Diepenheim, het eerste Nederlandse centrum voor tekenkunst. Verder wordt gedacht aan kunstenaars die werkzaam zijn op gebied van ruimtelijke kunst en landschapskunst. In Diepenheim zijn cultuur en natuur onlosmakelijk met elkaar verbonden. De Kunstvereniging heeft een groeiend arsenaal aan kunstenaarstuinen en andere projecten in het buitengebied en wil zich ontwikkelen tot een expertisecentrum voor kunst- en kunstenaarstuinen. Omdat Werkplaats Diepenheim ook gericht is op theater, dans en muziek, worden ook beeldend kunstenaars die werken met een combinatie van disciplines uitgenodigd te reageren.  De werkplaats beschikt over een binnen- en een buitenpodium voor repetities en optredens.

Het resultaat van beide werkperiodes zal in overleg met de organisatie worden geëxposeerd in één van de beschikbare tentoonstellingsruimtes van de Kunstvereniging Diepenheim of op een locatie in de openbare ruimte. Naar aanleiding van elke werkperiode verschijnt er een kleine publicatie. De residenten worden begeleid door curator Arno Kramer.

Voor meer informatie: www.werkplaatsdiepenheim.nl en de website van Mondriaan Fonds

Logo downloads NL web zwart