NIEUW van John Körmeling is terug

Op vrijdag 27 april 2018 is het lichtkunstwerk van John Körmeling weer officieel aangezet door de kunstenaar zelf. Met een klein gezelschap werd geproost op de herplaatsing van het kunstwerk. Wie tussen 1992 en 2011 de Grotestraat in Diepenheim inreed, zag al van verre het kunstwerk ‘Nieuw’ dat voor het gebouw van de Kunstvereniging stond. Het kunstwerk is met dank aan de vele betrokkene partijen weer op dezelfde locatie geplaatst.

Het uit neonletters opgebouwde woord ‘nieuw’ is omgeven door een soort stralenkrans van neon, die de betekenis van het woord nieuw benadrukt. ‘Nieuw’ heeft de vorm van een lichtreclame zoals je die ook in Las Vegas kunt zien. Net als een uithangbord of reclame becommentarieert ‘Nieuw’ datgene wat er in het gebouw plaatsvindt: wisselende exposities van ‘nieuwe’ hedendaagse kunst.

Met dank aan:
De voorontwikkeling werd geregeld door Robert ten Dam van ten dAm Architecten i.s.m. Hartman te Lochem.
IJzerwerk en plaatsing door HP Metaal uit Goor
Neon door NEON WEKA Duivendrecht