Nieuwe tentoonstellingen geopend

De internationale groepstentoonstelling Embodied Lines en de eerste solotentoonstelling van Gerbrand Burger Unhide All zijn nu te zien in het Drawing Centre en de Kunstvereniging. De tentoonstellingen werden vanmiddag op de feestelijke opening met veel enthousiasme ontvangen.

Met een performance van Katrina Brown “and a body turns” en een performance van Nicole Wendel en Johanna Ackva “CORHYTHM” werd de internationale groepstentoonstelling Embodied Lines geopend. In de tentoonstelling staat de ervaring van het fysieke lichaam centraal. Hoe kan een fysieke handeling of lichamelijke sensatie in een beeld worden omgezet en gecommuniceerd? Deze vraag voedt de uiteenlopende artistieke prak- tijken van de deelnemers: Nicole Wendel (D), Katrina Brown (UK), Uli Kürner (D/NL) en Liesje van den Berk (NL).

De middag vervolgde zich in het hoofdgebouw van de Kunstvereniging. De Nederlandse kunstenaar Gerbrand Burger richtte hier zijn eerste solotentoonstelling in, waarbij de karakteristieke architectuur van de Kunstvereniging als vertrekpunt diende. Met twee monumentale ingrepen zet Burger het gebouw volledig naar zijn hand en biedt hij de bezoeker onverwachte gezichtspunten.

De avond werd informeel voortgezet met een gezamenlijke maaltijd. Beide tentoonstellingen zijn tot en met zondag 5 januari 2020 te bewonderen. De expositiegebouwen, aan de Grotestraat 17 en Kuimgaarden 1 in Diepenheim, zijn geopend van woensdag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur. Vanaf 1 november zijn ze te zien van 12.00 tot 16.00 uur.

Foto’s van de opening, gemaakt door Ton Besling:

Door Just Schimmelpenninck