Oud-exposanten Kunstvereniging genomineerd voor NN Group Art Award

Femmy Otten en Matea Bakula, oud-exposanten van Kunstvereniging Diepenheim, zijn genomineerd voor de NN Group Art Award 2019. Otten en Bakula exposeerden respectievelijk in de zomer van 2011 en de herfst van 2018 in Kunstvereniging Diepenheim.

Voor het derde jaar op rij wordt de prestigieuze award uitgereikt tijdens de kunstbeurs Art Rotterdam, waar het werk van de genomineerden ook te zien zal zijn. Dit jaar wordt de jury gevormd door: Eelco van der Lingen (conservator Fries Museum en aankomend directeur Mondriaan Fonds), Liesbeth Willems (curator KRC Collectie), Lieneke Hulshof (hoofdredacteur Mister Motley), Marcel van Eeden (beeldend kunstenaar) en Els Drummen (conservator NN Group Art Collection).

Naast Femmy Otten en Matea Bakula maken Harm van den Dorpel en Katja Mater kans op deze stimuleringsprijs voor uitzonderlijk talent. De winnaar ontvangt een bedrag van €10.000,- voor verdere professionele ontwikkeling en van één van de vier kandidaten koopt de NN Group een werk voor de eigen bedrijfscollectie. De Kunstvereniging wenst de dames alle succes toe.