Leden
Kunstvereniging Diepenheim is een vereniging voor kunstliefhebbers en heeft circa 200 leden. Zij ondersteunen het programma met hun jaarlijkse bijdrage en vormen samen het hoogste orgaan binnen de Kunstvereniging. In het programmaplan voor 2018-2019 is speciale aandacht voor ledenbinding.

Bestuur en Raad van Advies
Het bestuur van Kunstvereniging Diepenheim vertegenwoordigt de leden en wordt gevormd door enthousiaste kunstliefhebbers. De belangrijkste taak van het bestuur is het scheppen van de juiste financiële, personele en facilitaire voorwaarden om het programma goed uit te kunnen voeren. Het bestuur wordt bijgestaan door een raad van advies, bestaande uit betrokken experts die gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen.

De dagelijkse leiding van de Kunstvereniging ligt in handen van het management-team (MT), bestaande uit de artistieke en de zakelijke leiding. Het MT vertaalt de artistieke en bedrijfsmatige aandachtsgebieden naar de praktijk, stuurt de uitvoerende staf en de vrijwilligers aan en doet verslaglegging aan het bestuur.

Artistieke leiding
Alexandra Landré en Nanette Kraaikamp vormen sinds 2015 de artistieke leiding voor de Kunstvereniging en programmeren individueel respectievelijk de ruimtelijke kunst en tekenkunst. Zij hebben het huidige programmaplan 2018-2019 geschreven.

Naast de tentoonstellingen hebben zij een publieksprogramma ontwikkeld onder de titel ‘Sense-making’ en zijn ze verantwoordelijk voor de inhoudelijke begeleiding van de Tuinen van Diepenheim en het educatieprogramma in samenwerking met de coördinator Wieke Tesseling. De artistieke leiding is verantwoordelijk voor de inhoudelijk visie van de Kunstvereniging.

Zakelijke leiding
Jacko Brinkman is sinds 2018 zakelijk leider van de Kunstvereniging en is verantwoordelijk voor de financiën en bedrijfsvoering. Naast fondsenwerving, richt hij zich tevens op pr en marketing.

Medewerkers
De Kunstvereniging is een flexibele organisatie met een klein aantal (part-time) medewerkers, bestaande uit;

Gerry Voskamp
Front office manager en coördinator vrijwilligers

Yvonne Pierik
Productieleiding en financiële administratie

Els de Witte
Communicatiemedewerker

Wieke Teselink
coördinator educatie

Frits Rietman
technische dienst en productie

V.l.n.r. Frits Rietman, Jacko Brinkman, Els de Witte, Yvonne Pierik, Alexandra Landré, Gerry Voskamp, Nannette Kraaikamp.

Just Schimmelpenninck, voorzitter
Ton Besling, vice-voorzitter
Lucie Bartel, secretaris
Henk Heskamp, penningmeester
Willem van Bruggen, lid
René Rosendal, lid
Marcel Schroeten, lid

Raad van Advies
Jan Kristen, voorzitter
Arnoud Braat
Annelies van der Horst
Jan van IJzendoorn
Mieke van Tilburg
Jan Vedder

Voor medewerkers geldt de CAO Welzijn. De bestuursleden en de leden van de Raad van Advies ontvangen geen beloning.

Vrijwilligers
De unieke verenigingsstructuur maakt dat Kunstvereniging Diepenheim kan putten uit een breed arsenaal aan vrijwilligers, die de organisatie met raad en daad bijstaan. De vrijwilligers zijn van onschatbare waarde. Ze werken als suppoost, onderhouden tuinprojecten, vervoeren vanuit heel Europa kunstwerken van en naar Diepenheim of doen bestuurswerk.

Leden
Aan het lidmaatschap van Kunstvereniging Diepenheim zijn tal van voordelen verbonden: niet alleen uitnodigingen voor tentoonstellingen en excursies, maar ook korting op onder meer entreeprijzen, catalogi en kunstaankopen.

Subsidie
Steun van subsidiënten is voor de Kunstvereniging onontbeerlijk. We zijn al onze ondersteuners, met name Mondriaan Fondsprovincie Overijssel en gemeente Hof van Twente, bijzonder erkentelijk.

Officiële documentatie
Bekijk hier de meest recente jaarverslagen:

In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming heeft de Kunstvereniging een Privacyverklaring ter inzage.

ANBI-status Kunstvereniging Diepenheim
Kunstvereniging Diepenheim beschikt over de zogenoemde ‘ANBI-status’. Dit heeft bepaalde fiscale voordelen voor die organisaties zelf en ook voor de Nederlandse belastingbetaler die een gift (bijvoorbeeld een schenking) doet aan die organisatie.
Ten behoeve van de ANBI status is Kunstvereniging Diepenheim verplicht de volgende gegevens te vermelden op haar website:
Naam: Kunstvereniging Diepenheim
Fiscaal nummer: 8022.56.831
KvK-nummer: 40075008
Kunstvereniging Diepenheim onderschrijft de Governance Code Cultuur.