Samenwerking Diepenheimse basisschool

Kunstvereniging Diepenheim streeft ernaar om elke jonge Diepenheimer kennis te laten maken met de hedendaagse kunst die de Kunstvereniging te bieden heeft. Hiervoor heeft het een bijzondere samenwerking met de plaatselijke basisschool Stedeke. In het kleine stadje worden de krachten gebundeld. Mede dankzij de ondersteuning van gemeente Hof van Twente kan deze samenwerking gerealiseerd worden.

De groepen 1 tot en met 4 van basisschool Stedeke bezochten de afgelopen weken het Drawing Centre, om samen kunst te ervaren. De jongste Diepenheimers lazen gezamenlijk tekst over tekenen of hebben in spelvorm naar de kunst van Jantien Jongsma gekeken. Net als in de tentoonstelling was ‘school’ het onderwerp. De leerlingen tekenden samen, op blote voeten, op een heel groot vel, een enorm schoolplein.

Als de leerlingen elkaar met hun krijtje tegenkwamen, moesten ze samenwerken. Ze bedachten wat er volgens hen op het schoolplein moest komen te staan. Zwembaden, grote voetbalvelden en kleurrijke speelhuisjes zijn te zien in de resultaten. In december bezoeken de groepen 5 en 6 Drawing Centre Diepenheim.

Eind september startten de workshops Bootcamp voor je zintuigen. En in oktober, tijdens de Museumkidsweek, vond de workshop Optimistisch Tekenen plaats. Bekijk HIER de terugblik op deze educatieve workshops.