Terugblik Artist in Residence “Mapping Paradise”

Hét paradijs is een fictieve plek, die je wel kunt zoeken, maar nooit zult vinden. Dat is het uitgangspunt van het samenwerkingsproject van Susanne von Bülow en Emmy Bergsma. Maar soms is het andersom: terwijl we onder een dicht bladerdak van een boom rusten, dan vindt het Paradijs óns.

Van 19 oktober tot en met 1 november verbleven zij als Artist in Residence in Diepenheim voor een verdieping in hun onderzoek Mapping Paradise. Het hoofdgebouw van Kunstvereniging Diepenheim diende als hun tijdelijke studio, van waaruit zij op zoek gingen naar nieuwe vormen.

Op de slotdag van hun residentie werd de studio opengesteld voor bezoekers. Om hun onderzoek, proces en (voorlopige) resultaten te presenteren en met elkaar in gesprek te gaan over hun project. Aansluitend bleven hun onderzoek en werken in de Kunstvereniging als tijdelijke presentatie. Helaas moest deze vanwege de aangescherpte coronamaatregelen na één dag alweer sluiten.

Onderstaand enkele foto’s (bron: Mapping Paradise en Kunstvereniging) van hun Artist-in-Residence-periode in Diepenheim.

Het samenwerkingsproject Mapping Paradise is online te volgen via Facebook en Instagram.

De eindexpositie van Mapping Paradise is van 7 mei tot 6 juni 2021 te zien in Kunstverein Ahlen.

Het project is onderdeel van taNDem, een kunst- en cultuurprogramma waarin Duitse en Nederlandse kunstenaars met elkaar samenwerken.