Terugblik Masterclass Tekenen door Alexandra Roozen

Negen professionele kunstenaars, waarbij tekenen een onderdeel vormt van hun artistieke praktijk, namen afgelopen weekend deel aan de Masterclass Tekenen van Alexandra Roozen in Drawing Centre Diepenheim. Dit resulteerde in twee leerzame en inspirerende dagen met prachtige eindproducten.

Aan de hand van gesprekken en werksessies verdiepten de deelnemers zich in de tekenkunst met als uitgangspunt hun eigen beroepspraktijk. Door kenmerkende elementen uit de tekeningen en praktijk van Roozen in te zetten, zoals experiment en zintuigen, maar ook onderzoek van structuren, patronen en (on)regelmatigheden, werden vragen individueel en al tekenend onderzocht en afgetast.

Met uitsluitend positieve reacties kijken we terug op een zeer succesvol Masterclassweekend.

Dit bericht bekijken op Instagram

Schetsen op groot formaat: Lifelines 50×110 cm tijdens de masterclass van Alexandra Roozen in Diepenheim georganiseerd door de Kunstvereniging / Drawing Centre. Twee dagen tekenen en bespreken in het Oosten van het land. Wat is het werk van Alexandra inspirerend, wat heerlijke is het in Diepenheim, een geweldige uitwisseling met de groep en super feed back van Alexandra. 🙏 dank aan de organisatie! En we kijken uit naar een follow up volgend jaar! . . #sketchingexercise #masterclass #inspiration #creativeproces #tekenenisgezond #tekenenmaaktgelukkig #dopaminedoorkunst #drawingcentrediepenheim #thanxalexandraroozen #werkplaatsdiepenheim . . . #drawingandcoaching #studiozeezichtcoaching #coachinginatelier #volgje❤️ #studiosannedijkstra

Een bericht gedeeld door studio sanne dijkstra (@dijkstra_sanne) op

Masterclasses Tekenen worden regelmatig door Drawing Centre Diepenheim georganiseerd. In het verleden hebben Marcel van Eeden (CH), Sheelagh Keeley (CA), Elly Strik (BE), Hanna Nitsch (DE), Stijn Peeters (terugblik Youtube), Jans Muskee (terugblik YouTube), Arno Kramer, Paul van der Eerden, Robbie Cornelissen en Nik Christensen een Masterclass gegeven.