Terugblik workshop Museumkidsweek

In de Museumkidsweek organiseerde het educatieteam van Kunstvereniging Diepenheim de workshop Optimistisch Tekenen, voor kinderen tussen 7 en 12 jaar oud. Na het bekijken en bevragen van de tekeningen van Jantien Jongsma, in de tentoonstelling Het Nieuwe Bouwen in Drawing Centre Diepenheim, gingen de 14 kunstenaars in de dop zelf aan de slag.

Ze bekeken hun eigen omgeving en lieten zich inspireren door de stijl en patronen van Jongsma. Ze tekenden een huis uit hun herinnering of die van hun oma, hun lievelingsknuffel in de tuin of het plantsoen voor Herberg de Pol in Diepenheim. Het leverde onderstaande, kleurrijke resultaten op.

Bootcamp voor je zintuigen

De workshops Bootcamp voor je zintuigen, voor basisscholen, zijn vorig week weer gestart. 21 leerlingen uit groep 7 en 8 van basisschool Elserike bezochten de tentoonstelling in het Drawing Centre. Bij deze workshop krijgen de leerlingen korte oefeningen om de zintuigen te trainen om kunst te beleven en ervaren. Bij elke oefening staat een ander zintuig centraal om zo op een veelzijdige en vaak onverwachte manier kunst te ervaren. Welke geur past het beste bij welke tekening? Hoe kun je een kunstwerk zelf het beste nadoen? Vervolgens maken ze zelf een kunstwerk. Onderstaand enkele resultaten. De leerlingen waren zo enthousiast, dat ze er op school nog mee verder gaan.

Kijk HIER voor het volledige aanbod workshops en neem voor meer informatie over de mogelijkheden vrijblijvend contact op met de educatie-afdeling via educatie@kunstvereniging.nl.