Tuinen van herman de vries in bloei

Het hele jaar door zijn de Tuinen van Diepenheim gratis te bezoeken. Waarbij ieder jaargetij haar charme heeft. Maar de zomermaanden, wanneer alles bloeit, zijn misschien wel het meest aantrekkelijk.

Het kunstwerk de waterlelies van herman de vries is vijf jaar geleden gerealiseerd aan de Nijenhuizerlaan in Diepenheim, in de gracht van de voormalige havezate Peckedam. Het is een gedenkplek voor Gustav Theodor Fechner, een Duitse natuurwetenschapper, filosoof en experimenteel psycholoog. Na de droogte van vorig jaar staat er nu weer water in de vijver en zijn de waterlelies weer in bloei.

Ook de vlinder- en seringentuin van herman de vries zijn tot bloei gekomen. Hier volg je – zoals de bankjes je vertellen – je neus en kijk je uit je ogen. Ruik de bloesems en zie wat voor prachtige vlinders ze aantrekken.

Tijdens de rondleiding van 25 augustus worden onder meer deze tuinen, waar biodiversiteit en kunst centraal staan, bezocht. Wil je buiten de rondleiding om de Tuinen van Diepenheim bezoeken, vraag dan bij de Kunstvereniging naar de prachtige fiets- en wandelroutes door de natuurrijke omgeving van Diepenheim.

Deel ook jouw foto’s van de Tuinen van Diepenheim op social media met #tuinenvandiepenheim.

Enkele vlinders in de vlindertuin van herman de vries: