Status Tulpen van Birthe Leemeijer

De afgelopen weken is Diepenheim druk bezocht vanwege het essay van Tijs Goldschmidt  in de NRC over het kunstproject ‘De onbegrensde tuinen’ van Birthe Leemeijer met 70.000 wilde tulpen.

Het project waarvoor diverse soorten wilde tulpen zijn geplant in en om Diepenheim heeft o.a.  het doel om mensen als ‘hedendaagse tulpenjagers’ op onderzoek te laten gaan in de omgeving en wil daarnaast toevallige bezoekers verrassen.  Lees meer over het project de onbegrensde tuinen ->

Bloeimomenten
De tulpen hebben elk een ander bloeimoment waarbij de locatie en de weersgeesteldheid van grote invloed is. Hierdoor zullen op sommige locaties (meer) tulpen te zien dan op andere locaties of  helemaal niet (meer).

Mocht u graag de tulpen willen bekijken, houd er rekening mee dat de tulpen in het wild groeien, en de natuur een belangrijke rol speelt bij het groeiproces. Soms zijn de tulpen in volle bloei, soms bevinden ze zich nog in knop of resteert slechts de zaaddoos. Ook zijn de wilde tulpen kleiner en grilliger van vorm dan hun soortgenoten uit de Keukenhof.

Hieronder een overzicht van de locaties, bij Huize Westerflier en Kunstvereniging Diepenheim inclusief foto met data ter indicatie van de status (Vanwege de kwetsbaarheid van de tulpen is het belangrijk dat men niet de locaties betreedt):

– Kunstvereniging Diepenheim, de achtertuin (foto op 8-05-2015)

Tulp-KvD2015-5-6-2

– Nijenhuizerlaan, bij het Fechnermonument ‘De Waterlellies’

– Tegenover de werkplaats van Het Nijenhuis

– Bij de Begraafplaats

– Kasteel Warmelo

– Voortuin van Huize Westerflier (foto op 6-05-2015)

Tulp-WF2015-5-6-1 Tulp-WF2015-5-6-2

Wij nodigen u van harte uit om aan de hand van het project Diepenheim en omgeving te ontdekken.

Zo kunt u onder andere onze andere projecten tegenkomen zoals; de boomtuin, de tuinen van herman de vries, ‘garden fence’, De Waterlellies, de bijentuin ‘if bees are few…’ (vanaf eind mei) en het Gazebo.

Wilt u op de hoogte blijven? Volg ons via Twitter en Facebook of meldt u aan voor onze nieuwsbrief.

Eerder dit seizoen:

P4090169 tulp94