Winnaars Epos Press 2014

Winnaars EposPress Tekeningen Prijs 2014 jong talent en oeuvre prijs
Woensdag 17 september werd tijdens Amsterdam Drawing de winnaar van de EposPress Tekeningen Prijs Jong Talent 2014 bekend gemaakt. De genomineerden voor de EposPress Tekeningen Prijs Jong Talent waren: Lenneke van der Goot, Marisa Rappard, Koen Taselaar, Levi van Veluw, Thijs Zweers.

EposPress Tekeningen Prijs
Deze prijs wordt eens in de twee jaar uitgereikt. Initiatiefnemer is EposPress, een uitgeverij en drukkerij van met name kunstboeken.

De EposPress Prijs is tweeledig. Er is een EposPress Prijs voor jong tekentalent (tot 35 jaar), de winnaar krijgt een tentoonstelling en een cahier met daarin eigen werk, een mooie publicatie voor een jonge kunstenaar. Uit de vijf genomineerden koos de jury unaniem de winnaar: Lenneke van der Goot. Zij maakte tevens inĀ 2011 de ‘Scene with wolves’ in het Ottenhuis voor Kunstvereniging Diepenheim.

De tweede EposPress Prijs is voor een kunstenaar vanaf 45 jaar die zijn/haar talent door de jaren heen als het ware heeft bewezen. Dit is een oeuvreprijs. Ook hieraan is een publicatie verbonden, die meer het karakter van een boek heeft. Deze tweede EposPress Oeuvre Prijs 2014 gaat dit jaar naar Paul van der Eerden.

Juryvoorzitter & jury 2014:
Diana Wind (directeur Stedelijk Museum Schiedam), juryvoorzitter EposPress Tekeningen Prijs, Ludo van Halem (conservator moderne kunst, Rijksmuseum), Arno Kramer (kunstenaar en curator Drawing Centre Diepenheim), Roos van Put (adviseur beeldende kunst en podiumkunst Raad voor Cultuur), Corrie van der Veen (kunstadviseur Aegon).

Tentoonstelling genomineerden EposPress Tekeningen Prijs Jong Talent 2014, Galerie Vous Etes Ici, Ms van Riemsdijkweg 41a, woe. t/m zat. 12-18 uur en op afspraak. www.vousetesici.nl, te zien tm 4 okt.