Workshop voor kinderen tijdens Museumkidsweek

Kom in de herfstvakantie / Museumkidsweek naar Drawing Centre Diepenheim om tekenkunst te beleven en zelf te maken. Op woensdag 24 oktober vindt er van 14.00 tot 16.00 uur de workshop Verplant je Verbeelding plaats. De workshop is geschikt voor kinderen tussen 7 en 12 jaar. De kosten zijn 5 euro per kind, dit is inclusief het benodigde materiaal, drinken en wat lekkers. Meld je voor 22 oktober aan voor deze creatieve middag via info@kunstvereniging.nl.

Omschrijving workshop:

Verplant je Verbeelding

In Drawing Centre Diepenheim draait alles om tekenen. Tekenen kan op heel veel verschillende manieren. Kunstenaars tekenen vanuit hun fantasie of vanuit een vaste structuur, door heel goed te kijken of vanuit hun gevoel, zwart-wit of kleurrijk, heel precies met een liniaal of juist los uit de vrije hand. Laat je inspireren door de huidige tentoonstelling in het Drawing Centre ‘Flow into Form’, waar tekeningen de natuur suggereren.

Daarna ga je zelf aan de slag! Hoe kun je met bladeren, takjes, zand en andere natuurlijke pigmenten tekenen? Ontdek welke kleuren en vormen er schuilgaan in de natuur. Deze niet voor de hand liggende materialen vragen je om je verbeelding te gebruiken, net als een kunstenaar. Hoe gebruik jij je fantasie om te tekenen?

Museumkidsweek

De workshop vindt plaats tijdens de Museumkidsweek, dit is een event georganiseerd door de Museumvereniging, om de jongste generaties te raken, te verrassen en te inspireren met speciale activiteiten in musea door het hele land. Met ons alle museumschatten, met ons cultureel erfgoed, kortom met ons échte goud! Kijk voor meer informatie op www.museumkidsweek.nl.

Datum:                       Woensdag 24 oktober (herfstvakantie)

Locatie:                      Drawing Centre Diepenheim en Werkplaats Diepenheim

Tijd:                            14.00 uur – 16.00 uur

Kosten:                       5 euro per kind (inclusief, materiaal, drinken en lekkers)