Zomertentoonstellingen geopend

De solotentoonstelling van Marisa Rappard: Clouded Matter en de eerste overzichtstentoonstelling van Bastienne Kramer: FLASHFORWARD zijn nu te zien in het Drawing Centre en de Kunstvereniging. De tentoonstellingen werden vanmiddag op de feestelijke opening met veel enthousiasme ontvangen.

Artistiek leider Nanette Kraaikamp heette vanmiddag alle aanwezigen van harte welkom in het Drawing Centre voor de opening van Clouded Matter. Kunstenaar Marisa Rappard verkent in haar tekeningen op intuïtieve wijze hoe het is om mens te zijn in een wereld van razendsnel veranderende technologie. Al tekenend onderzoekt zij de invloed van digitale verschijnselen op ons dagelijks leven, zoals gefilterde newsfeeds, big dataen fake news.

De middag vervolgde zich in het expositiegebouw van de Kunstvereniging. Onder leiding van artistiek leider Alexandra Landré richtte kunstenares Bastienne Kramer hier haar eerste overzichtstentoonstelling FLASHFORWARD in. Aanstekers of zout- en peperstellen in de vorm van vrouwenlijven, houtkachels of logo’s van bedrijven – hoe verkrijgen deze dingen hun vorm en betekenis? Het zijn leidende vragen in Kramers artistieke verkenning.

De avond werd informeel voortgezet met een gezamenlijke maaltijd en afgesloten met een gezellige borrel. Beide tentoonstellingen zijn tot en met zondag 1 september te bewonderen. De expositiegebouwen, aan de Grotestraat 17 en Kuimgaarden 1 in Diepenheim, zijn geopend van woensdag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur.

Wil je (voor publicatie) persfoto’s van de exposities ontvangen, gemaakt door Rik Klein Gotink Fotografie, mail dan naar e.dewitte@kunstvereniging.nl.